Nieuw partnerschap met Brabantia

Berentrots zijn we op ons nieuwe partnerschap met Brabantia. Want de komende jaren trekken we samen op naar het einde van honger. Brabantia lanceert een serie voorraadbussen met maatbeker, ontworpen om voedselverspilling tegen te gaan. En het mooiste: met elke verkochte bus investeert Brabantia in The Hunger Project, zodat wij mensen kunnen trainen om zelf een einde aan hun honger te maken.

Betrokken familiebedrijf
“We willen deel zijn van de oplossing, niet van het probleem”, zegt CEO van Brabantia Tijn van Elderen. Als familiebedrijf voelt Brabantia zich extra betrokken bij toekomstige generaties. “Dat betekent gebruik maken van de nieuwste  technieken en inzichten. En heel hard nadenken over de keuzes die we maken en de impact daarvan op mensen, de planeet en ons bedrijf. “ De ambitie om de wereld mooier te maken leidde eerder al tot partnerschappen met WeForest, The Ocean Cleanup, Plastic Whale – en nu met The Hunger Project. “We planten bomen, helpen de oceaan schoonmaken en honger te stoppen. En we willen binnen één generatie 100% recyclebaar zijn als bedrijf. We moeten wel, want we willen een mooie wereld nalaten aan onze kinderen en hun kinderen.”

Love food, don’t waste it

Brabantia koppelt de steun aan The Hunger Project aan een nieuw product dat voedselverspilling moet tegengaan: 1,3 liter karafvormige voorraadbussen en twee glazen voorraadbussen van 1 liter. Allemaal met maatbeker. Ze houden voedsel langer vers en vertellen precies hoeveel je klaar moet maken, zodat je minder weggooit. Met de verkoop van de voorraadbussen investeert Brabantia in de training van mensen op het platteland van Afrika, Azië en Latijns-Amerika. 1 verkochte voorraadbus = 1 training. De voorraadbussen worden wereldwijd verkocht.