Free a girl

Goede Doelen voor één Goed Doel

Op 28 mei slaat The Hunger Project met maar liefst 29 goede doelen de handen ineen om massaal aandacht te vragen voor één doel: stichting Free a Girl.

Met de unieke campagne ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ roept Free a Girl andere goede doelen op om eenmalig hun communicatiemiddelen en ambassadeurs in te zetten voor Free a Girl. Het resultaat? Bij alle deelnemende goede doelen staat donderdag 28 mei in het teken van Free a Girl en hun strijd tegen kinderprostitutie in Azië. The Hunger Project doneert vandaag haar Twitter en Facebook-pagina aan de campagne.

Free a Girl is, net als The Hunger Project, een relatief klein goed doel dat strijdt tegen een groot probleem: kinderprostitutie. Zij zet zich dagelijks in om jonge meisjes uit de prostitutie te bevrijden, op te vangen en mensenhandelaren veroordeeld te krijgen. Alleen al in India worden duizenden jonge meisjes verkocht aan bordelen en gedwongen zich te prostitueren. Free a Girl is van mening dat daar nú iets aan moet gebeuren.

De campagne is bedacht en uitgevoerd door reclamebureau TBWA\, die ook kosteloos het magazine van The Hunger Project maakte. De deelnemende organisaties zijn Centrum Kinderhandel Mensenhandel (CKM), CoMensha, Cruyff Foundation, dance4life, Dream4Kids, Fairfood International, Female Cancer Foundation, Fier, Fonds Slachtofferhulp, Free Press Unlimited, Het Nederlandse Rode Kruis, Het Vergeten Kind, Humanitas, KidsRights, KNRM, Leprastichting, Liliane Fonds, Longfonds, Plan Nederland, Rafa Nadal Foundation, Sintvoorieder1, SOS Kinderdorpen, Stichting AAP, The Hunger Project Nederland, UNICEF, Villa Pardoes, Stichting Kenya Child Care en Voedselbanken Nederland.

Meer informatie via www.freeagirl.nl