Magazine en jaarverslag 2015

Magazine 2015Vol trots en met veel plezier presenteren wij ons magazine 2015. Bomvol resultaten, verhalen, interviews, achtergrondinformatie en cijfers over wat er in 2015 allemaal is gebeurd en bereikt. Het magazine is de publieksversie van ons formelere jaarverslag van 2015.

Want 2015 was een uitstekend jaar voor The Hunger Project. Allereerst omdat de Verenigde Naties het einde van honger als haalbaar doel omarmden. Maar ook omdat we op weg naar het einde van honger stevige resultaten boekten en ook steeds beter worden in het meten daarvan. Zo blijkt dat in onze Afrikaanse epicentra het aantal kinderen dat naar school gaat is toegenomen met 78%, en het aantal huishoudens onder de armoedegrens is afgenomen met 34%. Bovendien werden eind 2015 in Ghana de eerste drie epicentra zelfredzaam. En als klap op de vuurpijl groeiden we niet alleen in resultaten, maar ook financieel: we hadden in Nederland de hoogste inkomsten ooit.

In het magazine lees je over de Moringa-campagne in Benin, waar ook medewerkers van The Hunger Project Ethiopië, Malawi en Oeganda bij waren om te leren. Over de lancering van een wereldwijde beweging voor community-led development. En je leest over onze gloednieuwe zelfontwikkelde Women Empowerment Index, waardoor we ons werk nog beter kunnen doen. Katakle-leden Roderik en Anita vertellen waarom zij investeren in zonnepanelen en computers in Benin. We vertellen waarom we in Bangladesh campagne voeren om meer meisjes naar school te krijgen. En dat in Ndereppe en Kachindamoto frustratie en hoop dicht bij elkaar liggen, op hun weg naar zelfredzaamheid. En uiteraard delen we ook wat er nog niet goed ging – zo moesten we in India afscheid nemen van een lokale partner.

Veel leesplezier,

Evelijne Bruning
Directeur The Hunger Project

p.s. Onze bijzondere dank gaat uit naar TBWA\NEBOKO DOWNTOWN, tekstschrijvers en fotografen. Dankzij hun gesponsorde bijdragen konden we ook dit jaar weer de kosten voor ons jaarverslag zo laag mogelijk houden.